Brands & Spaces lanceert de Rolls Royce onder de stoepbordenBrands & Spaces lanceert de Rolls Royce onder de stoepborden
Back Back Interview

Brands & Spaces lanceert de Rolls Royce onder de stoepborden

26 maart 2024

In wat Egon van de Kamp, specialist brand spaces en branding projecten, duidt als ‘the battle of the eyeballs’ is een nieuw wapen beschikbaar: de DS One. Niet te verwarren met het luxe Franse automerk. ‘DS staat voor Dual sided digital Sidewalk sign. De draadloze vervanger van de alom bekende stoepborden, waarmee in de retail, maar ook op beurzen en evenementen, vaak maar tijdelijk relevante boodschappen worden gecommuniceerd’, legt de directeur en eigenaar van Brands & Spaces uit. Zijn bedrijf verwierf de exclusieve vertegenwoordiging van de van oorsprong Deense vinding. Even praktisch als effectief, leert een nadere beschouwing.

Ontmoeting, contact en match

Opvallen, de aandacht trekken en die lang genoeg vasthouden om tot zaken te komen. Elke retailer, maar eigenlijk elke zender van commerciële of informatieve boodschappen communiceert met dat doel. Interactie, daar draait het om. Zo simpel is het. ‘Opvallen is niet hetzelfde als aandacht krijgen’, zei hij eerder al eens in een interview met Events.nl. ‘Echte aandacht leidt tot ontmoeting en contact, met een match als beoogd resultaat.’ De alom bekende stoepborden zijn een manier om aandacht te krijgen. Vaak worden ze ingezet om acties te ondersteunen. ‘In alle gevallen gaat het om displays waarin posters op groot formaat achter kunststof panelen worden geschoven. En dat kan bij regelmatige vervanging, uitlopen op een dure grap. Denk aan ontwerp-, papier- en drukkosten. Niet zelden krijgt het weer er in korte tijd al grip op met alle gevolgen van dien: vlekken, viezigheid, kortom: onaantrekkelijk.’

Fascinerende uitbreiding

Dat moest anders kunnen. En ziedaar: de DS One ziet het licht. Van de Kamp: ‘Eigenlijk een heel logische ontwikkeling; je vraagt je af waarom niet eerder iemand op het idee is gekomen.’ Want het idee is geen rocket science, maar wel een fascinerende uitbreiding van het huidige arsenaal aan communicatietools. ‘De DS One biedt tweezijdig een weerbestendig 43 inch beeldscherm, waarop via een quad core 4GB mediaplayer vanuit de cloud content kan worden afgespeeld. Een oplaadbare accu voorziet de DS One van voldoende stroom voor 20 uur onafgebroken gebruik. Opladen doet hij in 4 tot 6 uur. Hij is dus draadloos en dat is vanzelfsprekend een enorme plus voor inzet buiten, op trottoirs, maar dus ook in gangpaden op beurzen en bij bijeenkomsten en evenementen.’ De DS One heeft vrijwel dezelfde maten als de bekende stoepborden, is van aluminium, heeft ultra clear schermen in full HD en kan worden verbonden met 4G en wifi.

Triggeren, boeien en binnenhalen

Van de Kamp spreekt van een vernieuwend concept, dat hij in de voorbije maanden ook al Europa zag veroveren. ‘In retail is het her en der al omarmd’, vertelt hij. ‘En dat is niet zo verwonderlijk. Immers, kostentechnisch is de DS One ronduit attractief. De DS One wordt geleased. Maar retailers zullen die kosten ruimschoots goed maken als ze partner brands de gelegenheid bieden hun producten op deze aantrekkelijke manier te promoten bij passerende consumenten. Een win-win situatie.’ Van de Kamp weet hoe dat werkt; hij heeft een verleden in de sector. ‘Mijn start als ondernemer was in de instore communicatie en ik ben daarna actief geworden in ruimtelijke communicatie, waarin ik me verder heb ontwikkeld richting consultancy en merkbeleving.’ Anderhalf jaar geleden introduceerde hij een tool voor heatmapping, waarmee wordt geanalyseerd wat bezoekers van beursstands en kijkers naar displays echt zien. ‘De exclusieve vertegenwoordiging voor de DS One past wat dat betreft helemaal in mijn missie: van shoppers kopers maken. Wat trouwens net zo geldt voor bezoekers van beurzen en presentaties: triggeren, boeien en binnenhalen.’  

Tekst: Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!