Een dik decennium samenwerken: Reshift en Jaarbeurs Een dik decennium samenwerken: Reshift en Jaarbeurs
Back Back Eventcase

Een dik decennium samenwerken: Reshift en Jaarbeurs

02 april 2024

Betrouwbaarheid. Dát is wat Anita de Jonge, projectmanager bij Reshift, het meest waardevol vindt aan samenwerken met Koninklijke Jaarbeurs. Al meer dan vijftien jaar organiseert het bedrijf uit Haarlem events in Utrecht. En dat blijven ze doen. Inmiddels organiseren ze drie keer per jaar een congres in Supernova en een tweejaarlijkse vakbeurs, IPON, in de hallen.

‘Reshift is een mediabedrijf en contentspecialist’, vertelt Anita. ‘’We maken, distribueren en meten unieke content voor websites als kieskeurig.nl, gamer.nl en ID.nl, brengen magazines uit en organiseren webinars, vakbeurzen en evenementen. Bij Jaarbeurs organiseren we IPON, een vakbeurs voor onderwijsprofessionals en ICT’ers in het onderwijs. IPON is een tweejaarlijks vakbeurs in de hallen. In Supernova organiseren we evenementen voor IT-professionals; Future Tech, J-Spring en Frontmania Conference.’  Daarnaast organiseren we op andere locaties ook nog jaarlijks TEQnation en J-Fall.’

Fijne samenwerking belangrijkste reden om voor Jaarbeurs te kiezen

Waarom kiest Reshift specifiek voor Jaarbeurs? ‘Sowieso natuurlijk vanwege de bereikbaarheid, het ligt op een toplocatie. Daarnaast zijn het mooie zalen met goede techniek. Toch is de fijne samenwerking voor ons de belangrijkste reden. Jaarbeurs kan snel anticiperen. De evenementenbusiness is inherent aan lastminute wijzigingen; bijvoorbeeld wanneer je onverwachts op het laatste moment de catering moet wijzingen of 50 aanmeldingen meer hebt. Je hoort nooit: ‘Je bent al voorbij de deadline, dit had je eerder moeten aanvragen.’ In tegenstelling, ze zijn juist soepel en flexibel. Jaarbeurs denkt met je mee.’

Jaarbeurs denkt mee

Jaarbeurs denkt zelfs mee om het event nog succesvoller te maken: ‘IPON is de laatste jaren hard gegroeid en we hadden echt meer ruimte nodig. Het werd tijd voor een extra hal. Zelf wisten we nog niet precies hoe dat vorm zou krijgen, dus Jaarbeurs dacht mee. Bijvoorbeeld over de plattegrond, en of we een hele hal nodig zouden hebben of een gedeelte daarvan. We hebben daar goed advies in gekregen. Het scheelt ook dat we het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden met elkaar.
We komen al zo lang hier, we weten hoe het werkt en wat de regels zijn. Als je nieuw bent bij een venue moet je dat allemaal eerst uitzoeken. Dat kost opstarttijd. Tijd die je soms niet hebt of tijd die je niet wil verspillen. Je moet echt een aantal events met elkaar hebben gedraaid om een samenwerkingspartner te worden.’

Duurzaamheid als gemeenschappelijke deler

Anita heeft nooit echt getwijfeld om IPON ergens anders te houden. ‘Er zijn niet veel locaties zoals Jaarbeurs, zeker niet in dit formaat. Natuurlijk hebben we weleens gekeken om het in Amsterdam of Rotterdam te doen, maar onze voorkeur blijft hier. De samenwerking, prijs-kwaliteitverhouding en de ligging maken dat we hier terugkomen. Ook duurzaamheid is een gemeenschappelijke deler tussen Jaarbeurs en Reshift. Duurzaamheid is een onderwerp dat wij, en onze doelgroep, erg belangrijk vinden. We vinden het heel prettig dat Jaarbeurs zich als duurzame locatie opstelt. Zo hadden ze bijvoorbeeld al voordat de wetgeving inging, de plastic en kartonnen bekertjes vervangen door glazen. Dat is fijn. Onze doelgroep ziet dat ook. We horen het ook terug uit enquêtes. Positieve punten én verbeterpunten. Zo kwam naar voren dat iemand vond dat er meer prullenbakken moesten komen om afval te scheiden. Als je dat aangeeft bij Jaarbeurs, gaan ze daar serieus mee om. Je ziet dat dit een belangrijk thema voor hen is.’

Ook de doelgroep is tevreden met Jaarbeurs als locatie.‘Meestal geven ze Jaarbeurs 4 van de 5 punten’, vertelt Anita. Ze vinden de samenwerking met Jaarbeurs dus minstens zo waardevol als de organisatie zelf. ‘De mensen bij Jaarbeurs komen na wat ze beloven en je komt niet voor verrassingen te staan. Je krijgt echt het gevoel dat je met een betrouwbare partner samenwerkt. Je weet wat je aan elkaar hebt, en daardoor zal je minder snel overstappen naar een ander.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!