Ultimate Projects & Events: ‘Ik denk verder dan de vraag’Ultimate Projects & Events: ‘Ik denk verder dan de vraag’
Back Back In de spotlights

Ultimate Projects & Events: ‘Ik denk verder dan de vraag’

23 juni 2023

Een frisse blik, nieuwe energie en een dosis creativiteit. Dat is precies de meerwaarde van het inschakelen van iemand van buitenaf, aldus Jennifer Schrage, Ultimate Projects & Events. Als freelance event- en projectmanager heeft ze vijftien jaar ervaring om in te zetten voor jouw nationale of internationale evenement. Eenmalige opdrachten of projecten waarbij ze voor langere onderdeel is van je team: Jennifer is er voor in! ‘Door de ervaring die ik eerder in loondienst heb opgedaan, ben ik met weinig inwerktijd vrij direct inzetbaar in je team. Ik kan op hoog niveau meedenken en mijn rol pakken.’ Snel schakelen, flexibiliteit en vooral no nonsens zijn termen die haar op het lijf geschreven zijn.

‘Toen ik na twee coronajaren weer op een beurs stond voelde ik: ik heb gewoon twee jaar niet echt aangestaan’, vertelt Jennifer. Haar aanwezigheid op die beurs, de reuring en adrenaline die bij een evenement hoort: ‘Dat voelde zo lekker!’ Het is precies dat gevoel dat maakt dat ze de evenementenbranche zo tof vindt. ‘Er gebeurt altijd wat, geen evenement of beurs is hetzelfde.’ Juist het snelle schakelen, het zoeken naar oplossingen en de gezonde spanning die erbij hoort, vindt ze fantastisch.’

Mond-tot-mond-reclame

Maart vorig jaar besloot ze als zelfstandig ondernemer aan de gang te gaan – natuurlijk binnen de branche waar ze zoveel ervaring heeft opgedaan tijdens de beurzen en handelsmissies die ze nationaal en internationaal bezocht en de evenementen die ze in loondienst organiseerde. Jennifer: ‘Stilstand is achteruitgang, ik wil me altijd blijven ontwikkelen. Nu als zelfstandig ondernemer.’ Sinds maart vorig jaar is ze inzetbaar als freelance eventmanager voor zowel eenmalige opdrachten als voor langdurige klussen waarbij ze tijdelijk onderdeel uitmaakt van een team. ‘In maart had ik direct mijn eerste klus te pakken en vanaf april kon ik ook aan de slag met een langlopende klus, dus ik ben continu bezig met allerlei projecten. Dat vind ik ontzettend leuk! Mond-tot-mond-reclame werkt tot nu toe heel erg goed!’

Insteek: no nonsens

Door haar jaren ervaring voelt ze gewoon of iets wel of niet werkt. Jennifer: ‘Op een gegeven moment weet je hoe je dingen regelt. Bepaalde dingen zíe je gewoon. Ik ben de branche eigenlijk een beetje binnengerold en steeds grotere evenementen gaan doen samen met een team. Ik ben het daarom gewend om op hoog niveau mee te denken en denk verder dan de vraag.’ Kansen zien en kansen grijpen is wat ze doet. Jennifer: ‘Bovendien doe ik wat ik heel erg leuk vind, dat merken opdrachtgevers ook!’ Haar insteek is dan ook vooral heel erg no nonsens. ‘Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, of in ieder geval hoef je dingen niet moeilijker te maken dan ze zijn. Het meeste zit in je voorbereiding. Als ik weleens mensen gestrest zie rondlopen dan denk ik - oe, dan heb je toch iets gemist…’

Hoewel ze jarenlang gewerkt heeft in de medische evenementen, hoeven haar opdrachten zeker niet perse in die hoek te zitten. Jennifer: ‘Nee hoor, geen specifieke niche. Ik neem graag een kijkje in nieuwe keukens. Zo heb ik net een evenement in de high tech-hoek afgerond, organiseerde ik laatst een evenement in de chemie maar ook voor een MBO-opleiding. Allemaal totaal verschillende soorten evenementen.’

Internationale kameleon

Of het haar Ierse roots zijn of dat het simpelweg haar karakter is weet ze niet, maar feit is dat ze zich makkelijk aanpast. Jennifer: ‘De taal is natuurlijk een voordeel bij internationale evenementen. Feit is natuurlijk dat er een internationale component in me zit. Misschien heb ik daardoor net iets meer feeling met andere nationaliteiten of anders afgestelde voelsprieten. Ik gedij vrijwel overal prima, dat merkte ik bijvoorbeeld toen ik verantwoordelijk was voor het Midden-Oosten, maar ook toen ik veel met overheden en ambassades werkte. Dat zijn allemaal toch andere werelden dan de corporate wereld, maar ik pak mijn rol op een manier waarop ik voel dat het goed is. Als een soort kameleon’, lacht ze. Het zorgt er in ieder geval voor dat ze veel terugkerende opdrachtgevers heeft. Ook daarover is ze nuchter: ‘Waarom ga je naar de een of de ander? Natuurlijk moet het ook gewoon klikken. En als je dingen netjes achterlaat, dan kun je nog eens terugkomen’, sluit ze lachend af.

 

Tekst: Mahlee Plekker

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!